Gruppetimer

Hos oss har vi et bredt gruppetimetilbud og en godt variert timeplan. Her er det fokus på effektive treningsformer basert på en enkel treningsfilosofi. Her blir du en del av et sosialt og inkluderende treningsmiljø som hele tiden pusher hverandre gjennom treningsøktene. 

Basisball

En treningsøkt med BasisBall gir deg en komplett treningseffekt. BasisBall er like perfekt å trene hjemme som det er på et treningssenter. Du trenger kun en ball, og vipps så er du i gang. Hovedfokuset i treningsøktene er allsidig og funksjonell basistrening. Enkelt og gøy. Ingen koreografi, kun øvelser.

Gjennom BasisBall treningen vil du raskt merke bedre kroppskontroll; du blir mer mobil, lettere å koordinere bevegelser, får bedre balanse og kjernekontroll. Denne treningsformen er skadeforebyggende og noe av det beste du kan gjøre for kroppen din for å utvikle din fysiske kapasitet.

Styrke

Styrketrening med vektstang og manualer m.m. Her er det meningen at vi skal få tatt oss helt ut, men jobber med større belastning og lavere tempo. Timen passer for alle.

Løpetime

Styrketrening med vektstang og manualer m.m. Her er det meningen at vi skal få tatt oss helt ut, men jobber med større belastning og lavere tempo. Timen passer for alle.

Step / styrke

Kombinasjonstime der man benytter enkle trinn på stepkassen sammen med styrkeøvelser med stang. Timen er vanligvis delt inn slik at man kjører intervaller med annenhver sang på step og annenhver sang med styrkeøvelser. Dette er likevel en time som passer for de fleste, og er en super måte å kombinere både styrke og kondisjonstrening.

Yin Yoga

Yin yoga er en rolig terapeutisk yogaform og gir derfor en god avspenning i en krevende hverdag. Noen av yin yoga stillinger holder vi over lengre tid (2-5 min) for å åpne og tøye bindevev og dyp muskulatur. Dette får deg til å gi slipp spenninger og få mer energi. Det er også lagt til dynamiske overganger fra stilling til stilling for å styrke kjernemuskulatur. ​ Yoga gjør deg sterk og er trening for både kropp og sinn. Øvelsene utføres i langsomt tempo med ulik grad av strekk på muskulatur og bindevev med økt bevisstgjøring av ulike måter å puste på. Målet her er dyp avspennende effekt.

Senior

Denne timen er beregnet på seniorer og de som av ulike årsaker ikke kan være med på andre timer. Tempoet er roligere og det er ekstra fokus på teknikk, kroppsholdning og balanse. Vi har også mye fokus på det psykiske og sosiale. Hver fredag etter timen samles vi over en kopp kaffe og en liten matbit.

Spinningtimer

Vi tilbyr en rekke sykkeltimer med ulik lengde og intensitet. Her forbedres kondisjonen, og avhengig av hvilken type time du velger vil også mentalbarrieren din utfordres. Vi tilbyr også restitusjonstimer på sykkel, for å kvitte seg med melkesyre som har hopet seg opp i systemet gjennom en tung treningsuke. Noe av det vi tilbyr av timer er f.eks Sykkel 45, Sykkel intervall 45, Sykkel 55, Sykkel intervall 55, Sykkel kortintervall 45, Sykkel/Stram opp 55 og Sykkel restitusjon 75.

Tabata

​Tabata er en høyintensiv treningsform som brukes verden over av treningsentusiaster. Denne treningsformen baserer seg på korte intervaller med høy intensivitet. Flere eksperter sverger til denne treningsformen og mener at dette er den mest effektive måten å trene på. På denne timen bruker vi enkle øvelser som egner seg for høyt tempo og mange repetisjoner.

Sirkeltrening

Styrketrening med vektstang og manualer m.m. Her er det meningen at vi skal få tatt oss helt ut, men jobber med større belastning og lavere tempo. Timen passer for alle.

TRX / Slyngetrening

På TRX-timen benyttes spesialdesignede slynger. Timen går ut på å gjennomføre øvelser med kroppsvekt og tyngdekraft som belastning for å styrke muskler i armer, ben og kjernemuskulatur. Passer for nybegynnere og trente.

Høy puls

Effektiv og hard treningstime. Her kombineres enkle bevegelser og høy intensitet. Dette er timen for alle treningsglade sjeler som ikke liker for mye koreografi. Denne timen er perfekt for både herrer og damer som har trent litt tidligere.

Zumba

Dans deg i form! Zumba er en effektiv og populær treningsform som har tatt verden med storm. Her får du enkle steg og latinske rytmer. Passer for nybegynnere og øvde.

Yoga Flow

YogaFlow er en dynamisk yogaform, hvor posisjonene utøves i en flyt bundet sammen av pusten. Kombinasjonen av tradisjonelle yogaøvelser, og nyere øvelser gir et godt grunnlag for denne timen. Du får trent opp balanse, konsentrasjon, koordinasjon og smidighet. Yoga kan være en mental avkobling fra en stresset hverdag, som igjen kan gi masse energi.

Teens

Dette er en time for ungdom fra 11-15 år. Styrke, kondisjon og funksjonell trening. Fokus på teknikk og gjennomførelse av øvelser. Vi ønsker at dette skal være et treningstilbud for unge med høyt utbytte.

Bootcamp

Bootcamp er en time for deg som ønsker å trene både styrke og kondisjon. På denne timen sørger vi for at du får trent hele kroppen fra topp til tå. Vi starter som regel alltid med en styrkedel hvor vi har fokus på tyngre vekter fremfor tempo. Etterfulgt av en utholdenhetsdel hvor vi øker intensiteten og benytter oss av enkle øvelser. Ingen bootcamp`s er like og her får du prøvd det meste vi har av treningsutstyr.

Full Body Strenght

Bootcamp er en time for deg som ønsker å trene både styrke og kondisjon. På denne timen sørger vi for at du får trent hele kroppen fra topp til tå. Vi starter som regel alltid med en styrkedel hvor vi har fokus på tyngre vekter fremfor tempo. Etterfulgt av en utholdenhetsdel hvor vi øker intensiviteten og benytter oss av enkle øvelser. Ingen bootcamp`s er like og her får du prøvd det meste vi har av treningsutstyr.

Fit Box

Fit Box er en boksetime hvor vi fokuserer på enkle bokseteknikker og høyt tempo. Dette er en perfekt time for alle som ønsker å variere treningen sin og samtidig lære noe nytt. Muskulær utholdenhet, balanse, koordinasjon, hurtighet og eksplosivitet er noen av de grunnleggende ferdigheter som vil bli satt på prøve.